Sommaridrottsskolan 2022
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
IFK LIDINGÖ
FRIIDROTT

Bli medlem i IFK Lidingö Friidrottsklubb
Anmäl här
Lidingö - Track Power Run och Veteraner
 

Vill du träna tillsammans med andra? Eller har du något lopp i sikte? I så fall är vår vuxenträning Track Power Run för dig! Du kan vara med oavsett träningsbakgrund.

 

Anmäl dig till Track Power Run genom att klicka här!
Du är välkommen på ett prova-på-pass gratis om du vill testa först!

 

Anmäl dig till Veteran gruppen genom att klicka här. 

 

I flikarna ovan hittar du info om Track Power Run och vår Veteranverksamhet!

Veteran SM Friidrott i Kalmar 26-28 augusti!
2022-06-07 14:51

Här finner ni inbjudan till SM i Kalmar: vet-sm-inbjudan-2022.pdf (kalmarsk.nu)

 

Hoppas att vi blir många från Lidingö som åker dit!

 

 

Lidingös Veteraner laddade för 2022!
2022-04-28 09:28
Bild från Veteranmöte 220626 på Bosön.

I tisdags (26/4) hade Lidingö friidrotts veteraner möte på Bosön. Vi var tolv stycken deltagare som samlades i cafeterian på Bosön och det märktes att alla tyckte det var kul att träffas! På vårt möte gick vi igenom viktiga veterantävlingar för 2022, träningstider mm. 

 

Vi enades om att på söndagar kl 10 kommer Veteraner ha gemensam träning på Vallen under utomhus säsongen. Träningen är öppen även för andra i klubben +35 år som vill träna friidrott.

 

2024 kommer Veteran VM i Friidrott gå av staplen i Göteborg, det är en stort arrangemang där vi absolut skall delta. Därför kommer vi börja planera och jobba för att vi skall bli många Lidingö Veteraner som kommer åka till Göteborg och tävla. 

 

Viktiga veterantävlingar 2022 finner ni lättat på denna länk:

Centralt program - Svensk Friidrott

 

Tack för ett trevligt möte!

Calle Frisk

 

VDM 2022 - Veteraner och TPR dax att anmäla sig till Veteran DM!
2022-04-21 19:34

Aktuellt nu är Veteran DM 10, 12, 17, 18, 19 maj 2022 på Rödstu Hage IP, Tumba

Sista anmälningsdag: 6 maj (dag 1 & 2) och 13 maj (dag 3-5). Mer info finns här: 2022 VDM inbjudan - IFK Tumba FK - Friidrott - IdrottOnline Klubb

 

Kom ihåg att alla kan vara med och tävla oavsett kunskap, form el dyl! Det vore kul om så många som möjligt ville vara med och tävla för Lidingö!!

 

MVH

Calle Frisk

Ordförande för Vuxen- & Veteran​kommittén (VVK).

 

TPR i full gång efter sommaren!
2021-08-24 12:25

Du har väl inte missat att komma på våra pass när de nu dragit igång efter sommaren?

 

Tisdag intervall 19.00

Onsdag lunchlöpning 11.30-12.30

Torsdag intervall 18.00

Lördag styrka med konditionsinslag 10.00

Söndag långdistans 10.00

 

Se information gällande covid-19 här.

Paus i gruppträning pga Covid-19 + träningstips
2021-03-15 14:08

Paus i gruppträning pga Covid-19 + träningstips

 

På grund av den ökade smittspridning av Covid-19 i samhället tvingas vi till en paus i klubbens vuxenträningen utifrån de strängare rekommendationerna. Ny prövning görs av klubben veckovis. Vi återkommer med information när träningen kan dra igång igen! Läs med om klubbens rekommendationer här: http://www.lidingofri.se/sida/?ID=305856 

 

Under tiden har ni all möjlighet att träna själva i Lidingös vackra natur! För att ge er lite motivation kommer här tips från Erik på löpträning och Patrik på styrka, alla pass kan anpassas utifrån nivå. Dagarna är såklart bara exempel och man kan plocka passen som man vill. 

 

Hoppas det går bra med träningen trots pausen från gruppträningspassen! 

/TPR-tränarna genom Patrik Buddgård

 

Förslag träningspass:

Måndag 1 x 40 min distans löpning

Börja med uppvärmning , 10 min löpning i lugnt tempo. + 4 st. koordinationslopp på ca 60 meter. Gör gärna några löpskolningsövningar; Tripping, Höga knän och Hälkickar för att bana in en god löpteknik, spring sedan distansen i kontrollerat men bekvämt distans tempo. Avsluta i lugn tempo de sista 5 min som nedvarvning. 

 

Tisdag Långa intervaller 4-5 x 1000 meter 

Börja med uppvärmning 10-15 min löpning i lugn tempo + 6 st. koordinationslopp. Spring sedan fyra-fem intervaller som är 1000 meter långa. Vilan ska vara nittio sekunder efter samtliga intervaller. Sträva efter att hålla samma höga fart på den sista som den första intervallen. Avsluta passet med 5-15 min lugn löpning som nedvarvning.

 

Onsdag vila 

 

Torsdag 45 min distans löpning

Börja med uppvärmning , 10 min löpning i lugnt tempo. + 4 st.koordinationslopp på ca 60 meter. Spring sedan distansen i kontrollerat men bekvämt distans tempo. Avsluta i lugn tempo de sista 5 min som nedvarvning. 

 

Fredag vila 

 

Lördag Styrketräning

Uppvärmning 10 min jogg + rörlighetsövningar 3 st (t ex pendlingar, häckrörelse m fl)

Breda armhäv, armtrappa, smala armhäv 30 sek x2 per övn.

Skipping (hög frekvens), mångsteg, utfallssteg/borsowhopp 20mx2/övn

Rygglyft, sidoryggresningar, bananen 40 sek x2 per övn. 

Skipping, mångsteg, utfallssteg/borsowhopp 20mx2/övn

Tåhäv, höftlyft, sidolyft 30 sek x2 per övn.

Hjulet, vristhoppsa, grodan 20mx2/övn

Sidositups, hallonbåten, "broöppning" (på rygg lyft raka ben upp och ner) 30sek x2/övn

Hjulet, vristhoppsa, grodan 20mx2/övn

Avsluta med planka 1-2 min

 

Söndag Långdistans löpning 90 min i skönt tempo.

Tempot ska upplevas som lugnt, om det inte känns lugnt ska du springa långsammare

Anmäl här
 
Antidoping
Våra sociala medier
Stockholmskampen
STOLT ARRANGÖR AV
Våra partners
RF Sisu & Svensk Friidrott