IFK LIDINGÖ
FRIIDROTT
Team 1999- 01

Hej! Här är nollnollornas och nollettornas egen sida på Lidingofri.se. Här kan du läsa senaste nytt om träningar och annat som är viktigt, roligt eller intressant.


Vi är en stor grupp och vi försöker hitta lämpliga utmaningar för var och en oavsett om man vill tävla för att bli bäst eller om man tycker att det är kul med gemenskapen eller om man vill vara med en gång i veckan eller träna flera gånger. En del har varit med länge, andra en kortare tid. För oss som tränare känns det som om alla kommer in i gruppen på en bra sätt och vi har en himla sjyst stämning.


Träningstider (se alla passen här)

Vi har från och med att vi går ut efter påsk 2015 tre huvudpass i veckan och därutöver är det ett antal löppass och ett gäng plusträningar. De ordinarie huvudpassen är:


  • måndagar på Lidingövallen 18.00–19.30 med löpfokus – först gemensam uppvärming och därefter delas man in i en sprintgrupp och en medeldistansgrupp
  • onsdagar på Lidingövallen 18.00–19.30 med Cissi Klinth, Martin Gullberg och Janne Åkerblom
  • söndagar på Lidingövallen 17.00–18.30 med Staffan Movin, Janne Åkerblom och hjälptränare Eira Movin.

För dig som gillar att springa lite längre:


  • Måndagar: medeldistansträning på Lidingövallen, lite tuffare intervaller för dig som vill bli bättre och tävla då och då. Egentligen en plusträningsgrupp, men som är öppen för alla. Janne Åkerblom, Cecilia Klinth och Patrik Lindeberg ser till att det blir precis så tufft som det passar dig.
  • Tisdagar: Lets run på Lidingövallen 18.00–19.00. Distanslöpning tillsammans med flera andra träningsgrupper.
  • Torsdagar: Medeldistansträning på Vallen, Grönsta eller Stockby

Konstigt med tre möjliga löppass så nära varandra i tid? Det är inte meningen att du ska vara med på alla, men ett avdem eller två (fast inte samma dag) vore ju fint!

Plus+träningar är för dig som vill träna mer i en speciell gren. Kanske bara för att det är kul, kanske för att känna dig redo att tävla. Eller till och med för att bli så bra som möjligt.Väljer du att vara med i en plustränignsgrupp är det meningen att du är med där regelbundet. Du bör också vara med på minst en av de ordinarie träningar (onsdag/söndag).


  • Måndagar: medeldistansträning på Lidingövallen 19.00–20.15, lite tuffare intervaller med Janne Åkerblom
  • Måndagar: sprint på Lidingövallen 19.00–20.15, lite tuffare intervaller med Therese Holm
  • Tisdagar: stavhopp med Hasse Lagerqvist n
  • Onsdagar: spjut med Michael Welin
  • Onsdagar: diskus med Michael Welin
  • Onsdagar: höjd och längd med Svitlana Prykhodko
  • Torsdagar: slägga med Kenneth Bergén och ibland Christian Bergén
  • Torsdagar: medeldistans 18.00-19.00 (tillsammans med 02:orna) med Mohammed Loukili ­

Kom ihåg: Ta med vattenflaska, träningskläder och träningsskor till träningarna. Spikskor är inte nödvändigt – men de får  användas vid vissa moment på träningen (sprintlopp, längdhopp etc) om man vill. Kolla med tränaren.
 
Våra sociala medier
Stolt arrangör av
Klubbsponsorer
Partners