IFK LIDINGÖ
FRIIDROTT
Team 1999- 01

Hej! Här är nollnollornas och nollettornas egen sida på Lidingofri.se. Och nittioniornas.

Vi är en ganska stor grupp och vi försöker hitta lämpliga utmaningar för var och en oavsett om man vill tävla för att bli bäst eller om man tycker att det är kul med gemenskapen eller om man vill vara med en gång i veckan eller träna flera gånger. En del har varit med länge, andra en kortare tid. För oss som tränare känns det som om alla kommer in i gruppen på ett bra sätt och vi har en himla sjyst stämning.

 

De ordinarie huvudpassen är:

  • onsdagar på Bosön 18.00–19.30 med Cissi Klinth som huvudtränare. Löpning och styrka.
  • söndagar på Bosön 17.00–18.30 med Staffan Movin som huvudtränare.

Ta med skor och kläder för inomhusträning.

 

Plus+träningar är för dig som vill träna mer i en speciell gren. För att det är kul, för att känna dig redo att tävla eller för att bli så bra som möjligt. Väljer du att vara med i en plusträningsgrupp är det meningen att du är med där regelbundet. Du bör också vara med på minst en av de ordinarie träningar (onsdag/söndag). Hör av dig till kansliet eller någon av tränarna om du vill vara med.

 

Medeldistansträning

Huvudtränare: Janne Åkerblom

  • Tisdagar: på Bosön 17.30–19.15, lite tuffare intervaller.
  • Torsdagar: på Bosön 17.30–19.15, snabbhet
  • De flesta lördagarna: på Bosön 10.30–12.00, distanslöpning utomhus och smidighet/styrka inne

 

Sprint/häck

  • Måndagar: på Bosön 17.30–19.00, sprint/häck med Tünde Gemmel
  • Torsdagar: på Bosön 17.30–19.00, sprint med Pia Isaksson

 

Dessutom (hör av dig till kansliet för träningstider och träningsgrupper finns plusträningar i)

  • stavhopp med Hasse Lagerqvist och Robert Eliasson
  • spjut med Michael Welin och Thomas Lindell
  • diskus med Michael Welin
  • slägga med Michael Welin
  • kula med Thomas Lindell
  • höjd och längd med Svitlana Prykhodko

 

Kom ihåg: Ta med vattenflaska, träningskläder och träningsskor till träningarna. Spikskor är inte nödvändigt – men de får användas vid vissa moment på träningen (sprintlopp, längdhopp etc) om man vill. Kolla med tränaren.

 

 

 
Våra sociala medier
Stolt arrangör av
Klubbsponsorer
Partners