Luciaspelen 13-15 December
Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
IFK LIDINGÖ
FRIIDROTT
Luciaspelen
Stort tack till alla fantastiskt duktiga funktionärer som var med och gjorde Luciaspelen till en väldigt lyckad tävling.
Vi har fått mycket positiv feedback från föräldrar och aktiva att alla funktionärer var hjälpsamma och professionella. Nu börjar funktionärs året 2018 lida mot sitt slut och vi kan summera drygt 40 arrangemang, i egen regi, Stadionklubbarna och våra Lidingöloppsarrangemang.
Vi vill be samtliga funktionärer att läsa igenom PM innan helgen!

Funktionärer fredag:
Samtliga funktionärer förutom prisutdelaren har fått starttid 15:00 eller 16:00 (Jesper R du kommer så snart du kan) 
På fredagen så är det enbart stafetter och "alla" kommer att behöva hjälpa till med inslussning och kurvkontroll, mer information om detta får ni av $tikkan på plats.
Blir du sen eller behöver komma i kontakt med oss på plats kontakta Josefin på 070 715 56 66

Rafael, Kai, Jesper R, Gustav Andersson, Albin Andersson, Vilma X2 , Alice, Lovisa, Rebecka, Fredrik L, Ulrik, Sebbe, Andreas, Anna & Olof S, Ludvig, Anna Nellmer, Josefin och $tikkan

Funktionärer lördag:
Vi önskar att alla funktionärer som inte har fått någon annan starttid är på plats redo för genomgång och kaffe 8:15 på lördag. När du kommer till Sätra så prickar du först av dig och får din funktionärsväst och vilken funktion/plats du ska vara på hos funktionärsansvarig. Sedan får ni självklart byta arbetsuppgifter inom grenen under dagen. det är er Grenledare som är er arbetsledare.

Christopher S, Axel, Simon, Tobbe, Adam, Andreas, Fredrik L, Gertie, Mikael, Sofia, Lovisa, Anna S, Olof, Daniel Antonsson, Patrik B, Ludvig, Mohammed, Mika, Alice E, Lotta H, Jonas, Björn, Ann, Josefin, Malin E, Stikkan, Mikkel, Linda F-G, Hampus, Karin B, André E, Daniel N, Jakob T, Linda S, Håkan S, Johan Jacobsson, Johanna H, Sophia O, Björn A, Andreas O,  Fredrik E, Eva K, Jan E, Per F,  Ingvar, Bengt H, Malin O, Albin, Martina G, Jesper R, Madde E, Tomas L, Erik Herrmelin, Marie Pettersson, Micaela P, Albin Andersson, Madelene F, Christoffer Z, Anette Andersson, Peter Hart och $tikkan

Funktionärer söndag:
Vi önskar att alla funktionärer som inte har fått någon annan starttid är på plats redo för genomgång och kaffe 8:15 på lördag. (var du på plats som mängdfunktionär på lördagen så räcker det att du kommer 8:45) När du kommer till Sätra så prickar du först av dig och får din funktionärsväst och vilken funktion/plats du ska vara på hos funktionärsansvarig . Sedan får ni självklart byta arbetsuppgifter inom grenen under dagen. det är er Grenledare som är er arbetsledare.

Christopher S, Axel, Simon, Tobbe, Adam, Arvid, Sebastian L, Andreas, Fredrik L, , JuliusSofia,  Anna S, Olof, Patrik B, Ludvig, Mohammed,, Alice E,  Jonas, Björn, Ann, Josefin, Malin E, Stikkan, Mikkel, Daniel Antonsson, Malex, Janne,  Hampus, Karin B, André E, Sofia, Rebecka,, Jakob T, Johanna H, Sophia O, Björn A, Andreas O,  Fredrik E, Eva K, Malin O, Albin,  Jesper R, Tomas L, Erik Herrmelin, Kerstin H, Elisabeth H, Karina M ,Pia I, Albin Andersson, Kirti, Eva K, Carlina, Josefine, Fredrik Carlsson, Måns B, David Lindberg, Ulrika Oskarsson, Jesper Oskarsson, Mia A, Magnus Århammar, Maximus, Victor Björk, Gustav Andersson och $tikkan.

Funktionär Luciaspelen 2018
Funktionärsanmälan Luciaspelen 2018

Tävlingsledare på årets Luciaspel är Stig $tikkan Åhman

Vi har gjort följande gren fördelning mellan grupperna.

Team 2010 har Kula A & Längd A på lördagen.
Team 2009 har Kula B & Längd B på lördagen
Team 2008 har Höjd A & B på lördagen
Team 2004 har Stav på lördagen

Team 2007 har längd A på söndagen
Team 2006 har Höjd A på söndagen
Team 2005 har längd B på söndagen
Team 2004/2003 har Kula A på söndagen
Team 2002/V har Stav på söndagen
Team 2000/01 har Höjd B på söndagen

detta är en preliminär fördelning och det kan komma att ändras.

Har du frågor om ditt funktionärsuppdrag kontakta Josefin på kansliet




Funktionärsutbildning inför Luciaspelen 2018
Ska du vara funktionär på Luciaspelen? 

Då är det perfekt att komma på vår funktionärsutbildning vi har den  onsdag den 12 december, det är en 


Tanken är att vi ska hinna gå igenom i stort sett alla grenar men i första hand, de grenar som är med på Luciaspelen 14 - 16 december 2018


Funktionärsutbildning inför Luciaspelen 2017
Ska du vara funktionär på Luciaspelen? 

Då är det perfekt att komma på vår funktionärsutbildning vi har den 1 december, det är en fredag mellan 18-20 på Bosön.


Tanken är att vi ska hinna gå igenom i stort sett alla grenar men i första hand, de grenar som är med på Luciaspelen 8-10 december 2017.
Funktionärsinfo 2016

Följande grupper är funktionärer på Luciaspelen 2016


Senior+ RASK+ Cursus+99+00+01+02


Tack för att du är funktionär på Luciaspelen och är delaktig i att våra egna och andra aktiva kan få en bra tävling!


Tävlingarna i Sätrahallen börjar redan på fredag den 9/12 med 3000 m för kvinnor och män.


Kvällen fortsätter sedan med stafetter för de FP 13 och FP11


Tävlingarna på lördag och söndag börjar kl 9.00 och slutar ca 16.00 .


På fredagen så börjar tävlingarna 17:30 och du som har fredagsuppdrag behöver vara på plats senast 45 minuter innan.




Vi önskar ha samtliga grenledare och huvudfunktionärer på plats senast 8:15 övriga funktionärer ska vara på plats i god tid innan grenen startar vilket innebär kl 8.30 för samtliga gren funktionärer.


Har du en annan starttid så är det kommunicerat med Josefin eller Rafael.


Den plats du har blivit  tilldelad kan eventuellt komma att ändras.


All information om tävlingarna hittar du här på Luciaspelens hemsida läs gärna på så att du känner dig påläst när du kommer till tävlingen.


När du kommer till Sätrahallen så prickar du av dig hos Josefin Almkvist. Då får du din funktionärsväst och du får även träffa övriga funktionärer som du ska vara med under dagen.


Funktionärsmat serveras under lördag och söndag.


Det blir ofta kö till P-automaterna, ladda gärna ner Stockholm Stads P-automats app, så går det snabbare och enklare att betala.


Blir du försenad, vill vi att du hör av dig så att vi vet!

Du når Josefin på 070 715 56 66

 

Tänk på att de aktiva vill gärna hoppa och kasta  in sig och första start är 9:00


• Läs igenom gren instruktionen (se nedan eller fås på plats)


• Ha koll på tidsschemat - viktigt för att inte riskera krockar med andra
  grenar och för att alla ska få chans till pauser.

 Läs gärna igenom PM

 


Greninstruktion hojd

Greninstruktion stav

Greninstruktion langd

Greninstruktion kula



Ni gren funktionärer gör en stor del av de tävlandes upplevelse av tävlingsdagen. Ha respekt för att de aktiva har laddat för tävling och har lagt många timmar för att komma till start.


På tävlingsområdet får endast aktiva och funktionärer vara.


Agera proffsigt, rättvist och ha kul!


Innan du går hem för dagen stäm av med Josefin.

Om du funderar över något, kontakta Josefin

 


Vi ses till helgen

Josefin & Co

 
Våra sociala medier
Stolt arrangör av
Klubbsponsorer
Partners